Hopp til innhold

Ny millionavtale for Brann

Laget ligger på kanten til nedrykk til 1. divisjon. Det hindret ikke en av Branns største sponsorer å legge åtte millioner kroner på bordet.

Brann stadion

BEHOLDER NAVNET: Frydenbø-tribunen på Brann Stadion beholder navnet med den nye millionavtalen.

Foto: Hommedal, Marit / NTB scanpix

Det er Frydenbø som har signert en ny avtale med SK Brann som løper ut 2018-sesongen.

Etter det NRK kjenner til, er avtalen verdt over to millioner kroner årlig, det samme som på dagens nivå. Det blir med andre ord en avtale på åtte millioner kroner de neste fire årene.

Frydenbø har vært en viktig sponsor for Brann siden 2013.

Ikke skremt av nedrykk

Med den nye avtalen beholder også Frydenbø-tribunen på Brann Stadion navnet sitt, som den har hatt siden 2007.

Frydenbø har ikke latt seg skremme av at Brann kanskje spiller 1. divisjonsfotball neste år. Med tre runder igjen ligger Brann på nedrykksplass, og har ligget under nedrykksstreken store deler av sesongen.

– Vi er langsiktige i alt vi gjør, og vi ønsker å vise dette ved å inngå ny fireårsavtale med Brann nå, selv om skjebnen med tanke på tabellplassering ennå ikke er avklart, sier Frydenbø-sjef Knut Herman Gjøvaag.

Brann jubler

Også andre lokale sponsorer har signert nye avtaler med Brann nylig. BOB har signert en like store avtale som Frydenbø.

Fjordkraft har lagt tre millioner på bordet for å ha logoen sin på Brann-drakten og deres egen tribuneseksjon på stadion.

Branns salgssjef Vibeke Johannesen jubler over avtalen.

– Viktigheten av at store, lokale, suksessfulle bedrifter spiller på lag med Bergens stolthet er enorm. Med supporterne og næringslivet i ryggen øker sjansene for å lykkes betydelig, sier hun i en pressemelding.