Hopp til innhold

– Stortingets nye logo liknar ein Disney-animasjon

Den norske løva i Stortingets nye logo har mista stoltheita si, meiner designar Bjørn Rybakken.

Stortingets nye logo / Bjørn Rybakken

STAMPAR AV GARDE: Løva i riksvåpenet har mista sin stoltheit, meiner designar og kreativ leiar Bjørn Rybakken i Cretalux.

Foto: Stortinget / Cretalux

Olemic Thommessen (H)

Stortingspresident Olemic Thommessen lanserte Stortingets nye logo.

Foto: NRK
Norges riksvåpen

ORIGINALEN: Den nåverande offisielle versjonen av Norges riksvåpen.

Stortingets nye logo

NY DESIGN I: Slik blir Stortingets nye logo med våpenskjold.

Foto: Stortinget
Stortingets nye logo

NY DESIGN II: Slik blir Stortingets nye logo uten våpenskjold.

Foto: Stortinget

Torsdag presenterte stortingspresident Olemic Thommessen den nye logoen, som skal fronte Stortinget ut blant folk.

– Det gamle systemet fungerte ikkje så godt. Vi hadde to ulike logoar, som ikkje fungerte så godt saman, seier stortingspresidenten.

Dei to logoane han siktar til er ein moderne logo beståande av ein halv kvadrat som var logoen på nett, medan det tradisjonelle riksvåpenet blei brukt på brevpapir og offisielle dokument.

Riksvåpen i ulike fargar

Den nye logoen er ein redesign av riksvåpenet, og den kjem i to utgåver. På parlamentariske dokument har riksvåpenet skjold og krone. Medan det elles blir brukt ei frittståande løve.

– Stortinget skal stå fram som noko anna enn regjeringa. Mange klarer ikkje å skilje mellom regjering og Stortinget og det er nokre som trur at Erna Solberg har kontor på Stortinget. For oss som jobbar her er det eit poeng å ha ein logo som er spesifikk for det vi driv med, seier Thommessen.

Det er bedrifta Uniform strategisk design som har forma ut den nye logoen. Det har teke i overkant av eit år å utvikle det nye designet, som har kosta 2,5 millionar kroner.

– Løva har mista stoltheita

Designar og kreativ leiar Bjørn Rybakken i Cretalux syns det er fint at det er valt ein logo som trekk linjene bakover, men han meiner løva ikkje har den same stolte haldninga som før.

– Løva i riksvåpenet skal sjå ut som den er klar til kamp. Men her ser det ut som den stampar av garde, den har litt for mykje animasjonsaktig i seg, seier Rybakken.

Tradisjonelt har det vore restriktivt å endre på riksvåpenet. I nokre utgåver av den nye logoen er løva lausriven frå våpenskjoldet bak. Det trur ikkje Rybakken er eit lurt trekk.

– At løva blir brukt som logo utan våpenskjoldet bak gjer at den kan virke framand for folk, meiner Rybakken.

Identiteten blir teken i bruk eksternt frå 1. oktober.

Kulturstrøm

  • Taylor Swift slår sin egen vinylsalg-rekord

    Taylor Swift solgte 700.000 eksemplarer av «Tortured Poets»-platen på bare tre dager fra fredag og ut helgen, melder Billboard.

    Det er ny rekord. Den gamle rekorden innehadde Swifts plate «1989 (Taylor's Version)», som ble sluppet i oktober i fjor og solgte 693.000 eksemplarer på sin første uke.

    (NTB)

  • Ny undersøkelse: Færre leser for barna sine

    Stadig færre foreldre leser høyt for barna sine. Andelen boklesere i befolkningen synker sakte, viser Leserundersøkelsen 2024, som blir sluppet i dag, skriver Den norske forleggerforeningen i en pressemelding.

    – Foreldres lesing er avgjørende for barns ordforråd og leseglede. Nå faller også disse tallene, dette er dramatisk, sier Trine Skei Grande, administrerende direktør i Forleggerforeningen.

    Én av fire foreldre leser aldri høyt for barna sine. I 2017 svarte 93 prosent av foreldre med barn under 10 år at de leste høyt for barna sine. I 2023 var tallet 75 prosent. Samtidig viser undersøkelsen at de som leser for barna sine, gjør det oftere enn før.

    Leseundersøkelsen har blitt gjennomført av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen siden 1977.

    – Leserundersøkelsen bekrefter at vi trenger et krafttak for lesing, sier Trine Skei Grande i Forleggerforeningen og Anne Schiøtz i Bokhandlerforeningen.