De tre storannonsørene bekreftet mandag at de ikke vil at deres reklamefilmer skal vises i de såkalte «gullpausene», skriver Dagens Næringsliv.
Les også:
– Det siste vi ønsker, er at noen skal bli støtt med utidige reklameavbrudd, sier informasjonsdirektør Anders Krokan i Telenor.
Det er høyst uvanlig at annonsører trekker seg fra reklamepauser som opptil 80 prosent av TV-seerne får med seg, skriver avisa.
TV2 avdramatiserer
– Det er ingen sunn fornuft i dette ut ifra hvordan man normalt ville ønske å bli plasser i reklamespotene, sier mediedirektør Jarle Thalberg i Carat Norge.
Les også:
Kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy i TV 2 avdramatiserer situasjonen og sier frafallet av de store annonsørene ikke får økonomiske konsekvenser for kanalen.
– Det er nok av andre annonsører, for å si det sånn. Det har vært en voldsom pågang både fra annonsører og mediebyråer før OL. Vi hadde også tatt høyde for at det ville bli noe støy, sier Indrøy.