I den nest siste episoden av "Brøyt i vei" tok Stein Eivind Løvland med seg en spesielt utvalgt dame på date på Nordkapp.
Dette til tross for at han tidligere i serien uttalte at han ikke hadde tid til kjæreste.
Hva som ble resultatet av daten har ikke NRK fått vite, men det mangler ikke på respons etter programmene.
- Les også:
- Les også:
– Jeg får over 50 venneforespørsler på Facebook etter hver episode, og noen skriver til og med at de tror de er forelsket i meg, forteller Stein Eivind.
På tross av mange tilbud, er Stein Eivind mest opptatt av å drifte firmaet sitt.
Arbeidsdagene er lange, og utgiftene store.
- Les også:
– Brøyting koster. Men heldigvis fikk jeg endret kontrakten med Veidekke. Det viste seg at utgiftene var større enn først antatt, etter endringene er vilkårene bedre nå, forteller han.
– Folk vinker og vil prate
Hans Josefsen berørte mange seere med sin historie om internatlivets skyggesider, og sin omsorg for moren Ida allerede i første episode av "Brøyt i vei".
Enkelte har allerede kåret han til «Årets TV- navn» på Facebook. Men Hans selv tar oppmerksomheten med knusende ro.
- Les også:
– Jeg har ikke merket så mye til det, jeg har vært mest hjemme og på jobb. Heldigvis har alle tilbakemeldinger vært positive, sier han til NRK.
Noe har likevel forandret seg.
– Etter at serien har begynt, vinker bilister til meg når jeg er ute med brøytebilen. Noen blinker også med lysene og stopper for en prat. Men det er bare hyggelig, sier han.
Seere fra hele verden
Lena Berg på Ifjordfjellet forteller at responsen på serien har vært utrolig. Hun ble oppfordret av en ivrig seer om å opprette en Facebook-side for programmet. Per i dag har over 23 000 følgere, fra hele verden.
– Blant annet er det en liten landsby i USA som følger ivrig med på nett-tv, forteller Berg.
Hun tror årsaken til engasjementet rundt serien er at det har blitt fokusert på en i utgangspunktet forhatt yrkesgruppe, som nå føler seg verdsatt.
Enkelte seere har reagert på manglende bruk av bilbelte i serien, og Lena synes det er trasig at seerne sitter igjen med inntrykket av at de aldri bruker belte.
– NRK ville jo være med da det var action, ikke da vi kjørte transportetapper. Vi bruker alltid bilbelte under transportetapper, men ikke når det er kolonne og vi må hoppe ut og inn av bilen, forteller hun.
Lite snø i år
Denne vinteren har det vært lite snø og lite å gjøre for gjengen som brøyter Ifjordfjellet. For det meste går dagene med til vedlikehold, men litt drama har det vært.
– Vi hadde en stakkar som prøvde å forsere fjellet i en kolonne. Først iset vinduene seg til slik at bilisten ikke hadde sikt, så føk bakdøra opp på grunn av vind, og han fikk hele vinteren inn i bilen. Det hjalp ikke på isingen på vinduene, og for å toppe det hele frøs bremsene hans. Vi brukte over to timer over fjellet, og jeg tror ikke han stakkaren kommer tilbake på ei stund, forteller Lena Berg.
- Les også:
Selv om hun trives i jobben, er fremtiden usikker. Veien over Ifjordfjellet er under utbedring, og når den nye veien er ferdig blir det ikke like stort behov for kolonnekjøringer over fjellet.
Berg satser da på å være tilkallingsvikar som følgebilsjåfør, og studere økonomi ved siden av.
Tror på fremtiden
Men enn så lenge er hun fortsatt å møte i følgebilen på Ifjordfjellet.
– Hverdagen er den samme. Verden har ikke stoppa opp bare fordi vi har vært på TV, sier Lena og ler.
Stein Eivind Løvland har stor tro på fremtiden, i tillegg til brøyting på vinteren, gjør han stadig flere gravejobber på sommeren.
Han er heller ikke fremmed for en ny TV-opptreden.
- Les også:
– Blir det en ny sesong, er det bare å ringe.