|
Heilårsvegen over Strynefjellet vart opna i 1978. |
Frå Stryn har det frå eldgamal tid gått ferdslevegar austover mot Gudbrandsdalen og fedriftene gjekk over Jostedalsbreen til Sogn. Den Trondhjemske Postvei over Utvik og Faleide var hovudvegen på Vestlandet for 200 år sidan. Mellom Utvik og Faleide gjekk også fylkets første bilferje, og heilårsvegen over Strynefjellet har gjort Stryn til eit knutepunkt i samferdsla for Fjordane og Sunnmøre.
Frå gamalt av var det ferdsle- og driftevegar til Austlandet over Strynefjellet mot Ottadalen.
Den Trondhjemske Postvei mellom Bergen og Trondheim vart oppretta i 1795.
Turistvegane til Loen-Loenvatnet
vart opna 1881, og ferdig til Kjenndalen 1938.
Vegen til Briksdalsbreen
ferdig i 1888.
Stryn-Faleide
vart bygd tidleg på 1890-talet.
Den første Strynefjellsvegen over Videsæter vart bygd 1894, først og fremst som turistveg. Då heilårsvegen over Strynefjellet vart opna av kong Olav V i 1978, vart den kalla livsnerven for Nordfjord mot aust.
Innvik-Utvik
var ferdig 1906.
Vegen Stryn-Loen-Olden
var ferdig i 1909. Vegen vart utvida til tofelts-veg på 1960-talet m.a. med tunnelen Stavenestunnelen på 333 meter på strekninga Stryn - Loen og Tyvanestunnelen på 197 meter mellom Loen og Olden.
Riksvegen mot Nordfjordeid
var ferdig 1911. I 1992 var vegen ferdig som to-felts veg, etter byggjearbeid som hadde pågått sidan 1966. Sjå
Riksveg 15 gjennom Eid.
Samanhengande veg langs Strynevatnet
kom i 1923. Først då var det samanhengande veg mellom Nordfjord og Gudbransdalen – utan båtskyss på Strynevatnet.
Fylkesvegen frå Faleide til Lote vart fullførd i 2005. Dei mange storslagne utsiktspunkta på vegen gjer at den i turistreklamen vert kalla ”Panoramavegen”.
Kjerrevegen over Utvikfjellet
vart avløyst av bilveg i 1934.
|
Frå opninga av Olden-Innvik 23. juni 1936. Kong Haakon i samtale med nokre av dei innbedne. Biletet er utlånt av Jon Rasmus Langeseth Vik |
Samanhengande veg rundt Indre Nordfjord
kom først i 1936 med strekninga Olden-Innvik (opna av kong Haakon).
William Henry Singer jr. ytte store bidrag til denne vegen. Før den tid hadde trafikken gått med ferje Utvik-Faleide. Dette var den første bilferjestrekninga i Sogn og Fjordane.
På strekninga ligg den 94 meter lange Svartaholtunnelen - eller Vangsbergtunnelen som den óg vert kalla.
|
Minnestøtta for ekteparet Singer og arbeidarane på vegen Olden-Innvik. (Foto: Arild Nybø, NRK) |
Vegen til Flo
var ferdig i 1964. Den gav også vegutløysing til Skår og Veslebygda på nordsida av Strynevatnet.