Eitt av dei største våtmarksområda i Noreg var lenge eit kommunikasjonsmessig hinder i Askvoll.
Heilt fram til etterkrigstida var vegnettet på Atløy prega av korte vegstubbar i dei einskilde grendene.
|
Leknes fekk veg til Kvammen. (Foto: Arild Nybø, NRK © 2003) |
Vegen Kvammen-Gjelsvik-Hegrenes
ved Førdefjorden vart bygt i 1910. Litt seinare vart det bygt veg frå Kvammen til Leknes vestanfor og til Løvik på austsida av Kvammen - "halvøya".
Veg frå Straumen
til kaia på Olset vart bygt i 1921, og same året vart sentralskulen for Askvoll like ved Straumen teken i bruk (sjå:
Skular i Askvoll).
Vegen Gjelsvik-Selvik
vart opna i 1925.
Veg Grimelid-Stubseid
vart opna i 1926.
Vegen Askvoll-Stongfjorden
Vegen frå kommunesenteret Askvoll til Stongfjorden vart opna i 1946 då vegen gjennom det bratte Stigaberget ved Eidsfjorden var gjennombroten. Før krigen var vegen ferdig frå Stongfjorden og vestover til Frøholm. På vegstrekninga langs Eidasfjorden ligg Stigabergtunnelen (47 meter) og Lynghogtunnelen (17 meter).
Vegen Askvoll-Eimind-Follevåg
vart opna i 1960.
Veg Stubseid-Stavenes
vart bygt kring 1965.
Vegen Stongfjord-Vågane-Flokenes-Selvik
vart opna kring 1967, og dermed vart det vegsamband mellom Stongfjorden og eit gamalt nett av bygdevegar som fanst i Kvammen-Gjelsvik-området. Seinare gjekk denne vegen inn i riksvegsambandet som vart kalla "
Folkelånsvegen", som gav Askvoll-halvøya vegutløysing til Førde langs Førdefjorden.
På vegstrekninga ligg Håkleivtunnelen (140 meter) og Skorvetunnelen (484 meter).
Vegen Stavestrand-Vågane
vart opna i 1968.
Dalsfjordbrua er planlagt å krysse Dalsfjorden like aust for Dale sentrum ved Nishammaren. Veg vart i 1975-1979 delvis bygt mot brufestet på nordsida, men prosjektet vart stoppa m.a. fordi Norddalsfjordbrua på riksvegen Svelgen-Florø vart prioritert før Dalsfjordsambandet. Sidan har den halvferdige vegen vorte kalla ”Skandalevegen”.
Bru over Førdefjorden
over det 290 meter breie Ålesundet dukka opp første gong i Norsk Vegplan i 1970. Då var det tale om at brua kunne stå ferdig 1978. Seinare var brua med i kampen om "kyststamvegen" som line for den vestlandske hovudvegen på 1990-talet. "Kystfolket" tapte kampen mot den lina som no fylgjer E39.
|
Folkelånsvegen. (Foto: Arild Nybø, NRK © 2002) |
Ferdig 1979, knyter Askvollhalvøya til Førde via Stongfjorden, Flokenes og Kvammen. Vegen vart delvis finansiert ved eit ”folkeaksjeselskap”.
Veganlegget vart opna i desember 2003 og omfattar totalt 6,5 kilometer veg med seks bruer og kosta 190 millionar kroner.
|
Fylkesordførar Nils R. Sandal og regionvegsjef Ole Chr. Torpp opna vegsambandet på Værlandet-Bulandet. (Foto: Steinar Lote, NRK) |