|
Skjerjehamn under andre verdskrig. Bilete er teke eit par år etter at Otto Schreuder døydde. (Foto © Fylkesarkivet) |
Otto Schreuder utnytta ikkje berre dei føremonene som nye kommunikasjons-middel gav for forretningsverksemda hans i Skjerjehamn. I 1896 bygde Schreuder trelastlager, og staden fekk både postopneri, telegrafstasjon i 1894, og seinare rikstelefon. Han dreiv også ein meteorologisk stasjon ei tid.
Motorbåtpionér
I 1903 vart han ein av dei første i Sogn og Fjordane som skaffa seg motorbåt. (Den første kjøpte lensmann
Nils Landmark Lem i Sogndal til skyssbåt i 1902). Året etter skaffa både Schreuder og fiskebåtreiar
Jan Hess i Solund seg motorbåtar.
Hummareksportør
Men det var ikkje berre motorbåtar
Otto Schreuder og
Jan Hess hadde sams interesse for:
Hess-familien i Solund og Schreuder i Skjerjehamn dreiv også stor eksport av hummar til England. Otto Schreuder var den første som tok i bruk kassar i denne eksporten.
Hummarhandelen må ha vore lukrativ, for ein engelskmann dreiv mottak av hummar i ei sjøbu like ved Skjerjehamn i åtte års tid før han reiste heim og selde forretninga til Schreuder.
|
Nykokte reker blir håva opp frå kjelen på fiskebåt. (Foto: Magne Helge Sleire, NRK) |
Rekefiske
Det er også grunn til å tru at Otto Schreuder hadde ein finger med i eit anna fiskeri som fekk eit spesielt fotfeste i Gulen: Rekefiskeriet. Dei første reketrålarane som opererte utanfor Gulen brukte nemleg Skjerjehamn som base.
Rekefisket har aldri fått noko stort omfang i Sogn og Fjordane - med unntak av Gulen, der fleire bruk har livnært seg av dette fisket opp til våre dagar. Sjå:
Rekefiskarane på Furenes.