Omtalane er ordna etter årstala for når dei einskilde stadene fekk rutestopp av :
Døsen
i Luster fekk rutestopp då dei første rutene til Fylkesbaatane starta i 1858. I 1894 var det på tale å gje Sørheim på andre sida av fjorden rutestopp mot at Døsen vart lagt ned, men etter hard kamp vart Døsen halde oppe samstundes som Sørheim fekk sitt rutestopp. M.a. sat landhandlar og dampskipsekspeditør Hans Rue Olsen Døsen då i styret for Fylkesbaatane, og kunne føre kampen for si bryggje der - utan at nokon den gongen stilte spørsmål om ugildskap!
Marifjøra
vart stoppestad for Fylkesbaatane heilt frå starten av selskapet i 1858. Her vart det bygd skikkeleg kai i 1872. Frå 1905 var det folk frå familien Bugge Næss som stelte med dampskipsekspedisjonen.
|
Venterom på kaien i Solvorn. (Foto: Ragnvald Søgnesand, NRK) |
Solvorn
fekk rutestopp av Fylkesbaatane frå 1859 med Jakob Walaker som første ekspeditør, og denne tenesta var i same familien i fleire generasjonar. Sjølv om Solvorn låg isfritt til, vart også denne stoppestaden lagt ned saman med dei andre langs Lustrafjorden i 1964.
Ferje Solvorn-Årdalstangen
Kvar sundagskveld frå verket i Årdal starta i 1947, gjekk "Årdals-båten" D/S "Stavenes" i arbeidsruta frå Luster til Årdalstangen.
I 1963 sette Fylkesbaatane inn bilferja "Lote" i dagleg rutetrafikk mellom Solvorn og Årdalstangen. Ferja tok seg m.a. av mjølketransporten frå Luster til meieriet på Årdalstangen, og vart ein nyttig bindelekk for lustringar som arbeidde på Årdal Verk. Ruta vart lagd ned i 1990.
|
Frå kaien i Solvorn driv selskapet Luster Fjordtransport ferje over fjorden til Ornes. (Foto: Ragnvald Søgnesand, NRK) |
Skjolden
fekk rutestopp av Fylkesbaatane frå 1868. Kaia vart bygd på Eide, der bonde og handelsmann Torgeir Sulheim var ekspeditør. Det gamle telthuset frå eksersisplassen i Luster vart flytta til Eide og nytta som ekspedisjonsbygg. Huset vart restaurert på 1990-talet.
Kroken
fekk rutestopp i 1887. Her var handelsmann Torleiv Kroken ekspeditør heilt frå 1919 til 1959.
Høyheimsvik
fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1887 med Ole Næss som første ekspeditør. Sidan var det handelsfamilien Næss som var ekspeditørar heilt til rutene vart lagde ned.
Ornes
fekk rutestopp kring 1890. Sidan 1960-talet har Ornes hatt ferjesamband over fjorden til Solvorn, driven av det private selskapet Luster Fjordtransport.
Sørheim
fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1895. (Sjå elles under Døsen øvst på sida om striden kring rutestoppet på Sørheim.)
Gaupne
fekk rutestopp frå Fylkesbaatane i 1910 med Peder O. Urdahl som ekspeditør.