Aurlandsvangen
fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1859, men ekspedisjonen dei første åra gjekk føre seg med båt ute på fjorden ved Underdal. Først i 1874 hadde Aurlandsvangen fått kai som fylkesdampen kunne leggje til. Aurlandsvangen var på denne tida ein av dei største tettstadane i fylket.
I 1997 vart det registert over 143.000 passasjerar med ferje og passasjerbåtar over Flåm. Flåm er i dag ei av dei store cruisehamnene på Vestlandet.
Gudvangen fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1862. Trafikken over Gudvangen tok seg sterkt opp då jernbanen Bergen-Voss opna i 1883. Etter at tunnelane mellom Flåm og Gudvangen opna, har bilferjene nordanfrå Lærdal og Kaupanger berre gått til Gudvangen.
Undredal
fekk rutestopp i 1859, men lenge vart båten ekspedert ute på fjorden (sjå også Aurlandsvangen lenger oppe). Bygda fekk skikkeleg kai i 1911. Ekspedisjonen vart lagt ned i 1992.
|
Undredal. Foto NRK |
Styvi
fekk rutestopp i 1862.
|
Styvi ca. 1870. Foto: K. Knudsen |
Dampskipskai på Vangen
i 1874, og i 1878 i Flåm.
Bakka
fekk rutestopp frå 1899.
Dyrdal
søkte om rutestopp første gong i 1906, men fekk ikkje fast anløp av Fylkesbaatane før i 1924. Bygda fekk skikkeleg kai i 1926, då ein feira opninga med salutt, kaffi, landsøl og mylsa! I 1919 fekk eit aksjelag i bygda bygd ein liten motorbåt som heitte ”Dyrdølen” og som vart nytta til transport og skysstrafikk til bygda. Det var Ole Jensen Dyrdal som bygde ”Dyrdølingen”. Sonen Bottolf tok opp båtbyggjartradisjonen og bygde meir enn 70 båtar.
|
Motorbåten "Purka" var den første motorbåten i Indre Sogn, kjøpt av Botolv Styve i 1909. |