– Første avgang blir onsdag morgen klokken åtte, sier linjedirektør Odd Grønberg til NRK.no.
Truffet av bølge
Problemene oppstod lørdag, to kilometer sør for Kristiansand, da en stor bølge slo ut et vindu på broen og førte til midlertidige kortslutninger i motorene.
Det har ført til innstilte seilaser for båten mens den har blitt reparert i Kristiansand.
Selv om SuperSpeed 2, som til vanlig trafikkerer Larvik - Hirtshals, har blitt satt inn til å hjelpe landfaste, har det for mange blitt mye venting og endring i reiseplanene.
Flere tusen passasjerer har blitt rammet.
Linjedirektøren sier båten nå fungerer som den skal, men den vil altså ikke gå før på onsdag.
- SE OGSÅ: Bergingsaksjon utenfor Kristiansand
Vellykket testtur
– Vi har vært ute på en testtur nå i dag. Det ser ut til at alt det tekniske fungerer. Vi har fått skiftet en del komponenter og det ser veldig bra ut. Det som nå gjenstår er rengjøring og skifting av en del isolasjon som har blitt bløt, sier Grønberg.
Han tør ikke utelukke at uforutsette problemer kan føre til ytterligere forsinkelser.
– En vet aldri i en slik situasjon om noe skal dukke opp, men det er for øyeblikket ingenting som tilsier at vi ikke får gått ut klokken åtte på onsdag, sier Grønberg.
Ifølge linjedirektøren blir de som blir rammet av at avgangene før den tid innstilles tilbudt alternative reiser via Larvik, eller å vente til SuperSpeed 1 går som normalt.
– Det er mange som tar imot tilbudet om å dra via Larvik, sier Grønberg.
- SE OGSÅ: Danske turister kom seg ikke hjem
- SE OGSÅ: Veritas undersøker danskebåten
Granskes av kommisjon
Nå skal episoden granskes.
– Nå blir det satt ned en kommisjon hos oss for å se på hva som har skjedd, hvordan det er håndtert og alle de tingene der, sier Grønberg.
– Det det blir sett spesielt på er hvordan det kunne skje at ventilen (vinduet) kunne bli slått inn. Der blir det gjort grundige vurderinger for å se om noe kan gjøres annerledes fremover, sier Grønberg.
Color Line har fått kritikk for manglende informasjon.
– Dette er noe av det som vil bli vurdert av kommisjonen, sier Grønberg.
Han mener imidlertid selskapet har tatt godt vare på passasjerene, og hevder han også har fått tilbakemeldinger som bekrefter det inntrykket.
– Fra vår side ser det også ut til at den delen har fungert, mener linjedirektøren i Color Line.