Folkeopplysningen, sesong 3 (7:7)

Uke 40 NRK1 onsdag 5. oktober kl. 21.35

En av fem nordmenn tror vi kan kommunisere med de døde. Men går det an?

Folkeopplysningen, sesong 3 (7:7)

Dersom noen klarer å komme gjennom til Rolf Erik på den andre siden, har han lovet å formidle hva som står i konvolutten. Svaret kommer i kveld. Her er Eikemo avbildet sammen med programleder Andreas Wahl, til venstre.

Foto: Odd Sprakehaug / Teddy TV/NRK

For å hjelpe oss med kontakten til den andre siden tilbyr en rekke aktører sine tjenester. Telefonmedier hevder å opprette langdistansesamtale til det hinsidige, og profesjonelle aktører med kjendisstatus tilbyr kontaktformidling gjennom show og TV-program.

Programleder Andreas Wahl undersøker hva de egentlig kan, og har inngått en avtale med nå avdøde Rolf Erik Eikemo. I en forseglet konvolutt har Rolf Erik formulert et hemmelig kodeord som han skal forsøke å formidle fra den andre siden. Vil Gro Helen Tørum, Kenny Corris, Lisa Williams eller noen andre klare å komme i kontakt med ham og formidle kodeordet? Over 2000 mennesker fra inn- og utland har skrevet sitt svar til redaksjonen. Konvolutten åpnes i kveldens program.

I programmet møter også Wahl folk som mener å ha vært på den andre siden; forskeren som har viet livet sitt til å bevise at døden bare er begynnelsen på evig liv, og en angrende synder som avslører hva som egentlig skjer når vi tror vi har kontakt med åndeverdenen.

Temaer i serien

Ved siden av dette programmet om Livet etter døden, har Folkeopplysningen denne sesongen sett nærmere på følgende tema: Motivatoren, Økonomiekspertene, Cannabis, Slankeekspertene, Økologisk landbruk og Genmodifisert mat.

Du kan se programmene her.