– De tok kontakt i vår, og vil bruke OL-hoppet i en lanseringskampanje på verdensbasis, forteller skicrosskjøreren til NRK.no, som nå blir å se i teknologigiganten Panasonics kampanjer de fire neste årene.
Sponsoren, som var én av de offisielle sponsorene under lekene i Russland, falt for nordmannens elleville svev i OL-kvartfinalen, der 24-åringen fløy 55 meter etter målhoppet før han smalt i bakken like før mållinjen.
Et sent plaster
– Der og da var jeg bare bitter for å ha røket ut av OL, forklarer Juell, som aldri tenkte tanken på at skrekkfallet etter hvert kunne bli en innbringende affære.
Likevel har nederlaget i OL sunket inn over tid, og den nye Panasonic-avtalen hjelper også på.
– Klart det er et plaster på såret. Det er gøy å skape litt blest, og når man først ikke skal ta medalje var det jo en kul måte å ryke ut på, gliser 24-åringen.
Redder satsing mot VM
Den oppsiktsvekkende avtalen kommer godt med for den hardsatsende skicrosskjøreren.
NRK vet at Juell betales et femsifret beløp for at Panasonic får rettigheter til å bruke klippet, og selv om han ikke vil gå i detaljer på summen, understreker han at den er viktig for egen satsing.
– Alle monner drar, forteller Juell, som bekrefter det er kjærkomne midler for satsingen inn mot årets høydepunkt – VM i Kreischberg i januar.
– Absolutt! Ting går så vidt rundt, så det er greit med all hjelp man kan få, sier Juell.
Skicrosslandslaget er for tiden på barmarksamling i hovedstaden.