Solcelleflyet er utstyrt med fire propeller og 17 000 solceller. Det veier bare 2,3 tonn.
Det skulle etter planen lande på Hawaii etter seks døgn i lufta.
Dårlig vær
Turen over Stillehavet er den lengste etappen på solcelleflyets ferd rundt jorda.
Det tok av fra Nanjing i Kina i går, men den superlette konstruksjonen er svært sårbar for kraftig vind og dårlig vær.
Derfor ble det i ettermiddag bestemt at Solar Impulse 2 skulle lande i Nagoya i Japan og vente der til værforholdene blir bedre.
Sannsynligvis vil det ta flere dager før flyet kan fortsette.
Håper på det beste
Hvis noe går galt på ferden over Stillehavet, må piloten Bertrand Piccard hoppe ut i fallskjerm hundrevis av kilometer fra folk.
Dette er etappen som er forbundet med størst risiko.
Utstyrt med en redningsflåte, må han forsøke å klare seg til hjelpen kommer fram.
Flyets autopilot må overvåkes nøye, og piloten kan bare sove 20 minutter av gangen mens flyet er underveis.