Motemagasinet Vogue kallar han ein av dei største fotografane i vår tid. Han har vore ein ruvande skikkelse i moteverda heilt sidan 80-talet, og har fotografert store modellar som Kate Moss, Natalia Vodianova, Gisele Bündchen og Rihanna.
Sjå nokre av dei mest ikoniske bilda hans her:
NRK møter den elegante italienaren på Shoot Gallery i Oslo. Han er i Noreg for første gong, og tar ein liten runde i lokala for å inspisere si eiga utstilling. Nokre av motebilda er henta frå ei stor utstilling han hadde i Milano i fjor vinter. Mange av bilda er tekne av nakne kvinner.
– For meg er aktfotografering den mest elegante måten å portrettere ei kvinne. Fullstendig tidlaust, utan referansar. Det er berre venleik. Sjå berre på dette portrettet av Natalia, seier Roversi.
Han peiker på det ikoniske bilde han tok av den russiske supermodellen Natalia Vodianova, heime hos seg sjølv i Paris, 2003.
– Eg kunne ha tatt på ho ei skjorte, men det hadde ikkje vore det same. No kan bildet vere både frå attenhundretalet eller 2030.
Kunsten i kameraet
Paolo Roversi vaks opp i Ravenna i Nord-Italia, men flytta etter kvart til Paris for å følgje fotografdraumen. I over 30 år har han tatt bilda sine med eit digert polaroidkamera, men no blir det ikkje lenger laga filmar for slike kamera.
– Dei er ei katastrofe, seier meisterfotografen som no har gått over til digitale fotografiapparat, sjølv om han framleis har nokre gamle filmrullar på lager, til spesielle høve.
– Er kameraet viktig for å ta gode bilde?
– Nei, svarar han kontant.
– Du kan bruke ein iPhone og framleis vere ein god fotograf. Det einaste du treng er hjartet. Du må legge kunsten i kameraet, noko av deg sjølv; draumar, kjensler eller minner. Om ikkje er det berre eit kamera. Det finst milliardar av kamera i verda i dag, men veldig få gode fotografar, konkluderer Roversi.
– Ein lysmeister av rang
Etter eit par dagar i Oslo skal Paolo Roversi vidare til Kristiansund og fotofestivalen Nordic Light. Der skal han førelese om eigne tankar og erfaringar som fotograf, og kreativ leiar Morten Krogvold gler seg stort.
– Det er ingen tvil om at han er blant topp tre fotografar i verda. Han er ein lysmeister av rang og ein fabelaktiv handverkar, seier Krogvold som sjølv har blitt ein veteran i norske fotokretsar.
Sjølv om Roversi ofte blir omtala som motefotograf, meiner Krogvold italienaren først og fremst er ein stor kunstnar.
– Moteverda er så utruleg overflatisk, med mange kule unge folk som gjer mykje forskjellig. Men så kjem Roversi, med ein heilt annan kulturell kapital enn 99 prosent av dei andre. Han er ikkje den kule. Han er den djupe kunstnaren, konkluderer Krogvold.