Etter at T-banetrafikken i Oslo har stått stille i snart to timer, kjører det nå T-baner på alle linjer hvert 15. minutt.
Men dataproblemene til Sporveien er foreløpig ikke løst.
– Det er kommunikasjonen mellom driftssentralen til T-banen og hvert enkelt T-banetog som har sviktet. Vi har ikke mulighet til å kontakte de forskjellige T-banene. sier Cato Asperud, kommunikasjonssjef i Sporveien til NRK.
– Kan det dreie seg om et dataangrep?
– Det er ingenting som tilsier det nå. Vi søker aktivt etter problemet og håper å løse det så raskt som overhodet mulig, sier Asperud.
Reisegarantien gjelder
Ruter oppfordrer reisende til å bruke alternativ transport og minner om at reisegarantien gjelder.
– Man kan ta drosje hvis man blir betydelig forsinket. Man kan også finne alternative transportmidler, sier Cato Asperud.
- Les mer om reisegarantien HER.
Publikum må regne med forsinkelser på grunn av datafeilen.