Reiselivsaktøren i Kautokeino, som fikk oppdraget med å skaffe lavvoen, kjøpte den fra sin onkels bedrift, for så å leie den ut til profileringa i Cannes.
– Viktig å innhente tilbud
Den største samiske lavvoprodusenten, Venor,
Innovasjon Norge har skutt inn en million statlige kroner i den norske profileringa i Cannes der giganlavvoen er sentral.
– Jeg vil nok kanskje si i ettertid at det er viktig at man innhenter tilbud fra de aktører som har en mulighet til å levere, og hvis det ikke har vært gjort, som det tyder på, så beklager vi selvfølgelig det.
Vil ha en gjennomgang
Men Tuftin vil ikke komme med noen reaksjoner i forhold til de aktuelle personene.
– Nei, det vi kanskje vil gjøre i ettertid er at vi vil ha en gjennomgang i prosjektet for å sikre oss at vi i senere prosjekter ikke kommer i samme setting, sier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per Arne Tuftin.
Innovasjon Norge har ikke vært involvert i anskaffelsen av lavvoen.