|
Ferja Vangsnes ved kai på Eikenes i 1962. Foto frå boka "Transport mellom fjordar - Firda Billag 1920-1995 |
Askvoll-halvøya var heilt fram til
Folkelånsvegen vart opna mot Førde i 1979 utan vegsamband med omverda. Biltrafikken til og frå gjekk med ferja over Dalsfjorden frå Eikenes aust for Holmedal.
I 1936 starta Jonas Haugland ei bilførande båtrute med motorbåten "Fagervik" på Dalsfjorden mellom Eikenes-Dale-Bygstad. Med eit påbygd "bildekk" kunne båten frakte inntil fire bilar på tvers av dekk. Ruta gjekk berre tre månader om sommaren dei første åra.
Olav Liabø starta like før 2. verdskrig ei passasjerførande vinterrute Eikenes-Dale-Bygstad med "Dagning", men måtte innstille då 2. verdskrig braut ut. Broren Ingolf tok opp att same ruta med passasjerbåten "Fram" like etter krigen.
Frå 1948 kom ferjetrafikken i gang att med dei bilførande båtane "Arnafjord" frå Sogn og seinare "Kvik IV" frå Telavåg. I 1952 tok Ola og Mads Halsnes over rute- og ferjetrafikken på Eikenes-Dale-Bygstad med "Varden II". Denne ruta gjekk som heilårsrute i regi av Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane heilt fram til vegen Osen-Dale vart opna i 1958.
|
Varden II ved kai på Eikenes. Foto utlånt av Kjell Ask |
Fylkesbaatane overtok
Sidan har Fylkesbaatane/Fjord 1 sytt for ferjetrafikken mellom Eikenes og Dale.
Den første bussruta på Askvoll-halvøya mellom Askvoll og Eikenes vart starta av Fylkesbaatane i 1936. Firda Billag starta bussrute mellom Askvoll og ferja på Eikenes i 1947, og omlag på same tid bussrute Askvoll-Stongfjorden. I dei gode sildeåra på 1950-talet sette den store hermetikkfabrikken i Askvoll (sjå
Askvoll Canning Co. A/S ) arbeidsrute med eigen buss mellom Holmedal, Vårdal og Askvoll. Bussen var gul, og på dei elles så billause og smale vegane på Askvollhalvøya gjekk den under namnet ”Den gule fare” på folkemunne.